- Zájemce o odlehčovací službu si u sociální pracovnice vyzvedne Žádost od Odlehčovací službu s formulářem Vyjádření lékaře.
- Sociální pracovnice podá zájemci informace o službě, řeší se zájemcem, zda je požadovaná služba pro něj vhodná. Pokud není (viz. níže uvedené důvody k neuzavření smlouvy), zkusí zájemci doporučit řešení jeho situace pomocí jiných služeb
- Pokud má zájemce představu konkrétního termínu a ten je volný, je mu učiněna předběžná rezervace.
- Vyplněné formuláře je potřeba odevzdat či zaslat na adresu MSSS Oáza:
T. G. Masaryka 1424, 549 01 Nové Město nad Metují nebo oskenované emailem na adresu: pobytova.socialni@msss.cz, a to do 1 měsíce před požadovaným termínem nástupu. Pokud termín není možné z časových důvodů dodržet, je třeba kontaktovat sociální pracovnici a domluvit se na dalším postupu.
Kdy s Vámi nemůžeme uzavřít smlouvu:
- MSSS Oáza neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá.
- Zájemce není v cílové skupině Odlehčovací služby MSSS Oáza.
- Poskytovatel nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá.
- Zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení.
- Osoba není schopna pobytu z důvodu akutní infekční nemoci.
- Chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití (např. osoby se sklony k agresivitě, poruchou osobnosti, s projevy demence, alkoholové nebo i jiné závislosti, které by výrazně narušovaly kolektivní soužití).
- Poskytovatel také může odmítnout uzavřít smlouvu zájemci, kterému vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Co s sebou:
- léky – na celý pobyt v originálním balení (včetně mastí, kapek, sirupů atd.)
- rozpis léků
- občanský průkaz, kartičku pojišťovny
- potřeby pro osobní hygienu (toaletní papír, cca 4 ručníky, 4 žínky - 2 tmavší, 2 světlejší, kartáček a pastu na zuby, příp. tablety na čištění umělého chrupu, mýdlo, šampon na vlasy, krém, příp. pleťové mléko, štětičky do uší)
- inkontinentní pomůcky na celou dobu pobytu - používáte-li, vezměte s sebou
- pokud zájemce používá, pak vlastní kompenzační pomůcky (např. francouzské hole, chodítko, invalidní vozík)
- černé pytle na odpad - velikost 35 litrů - 2 balení
- drobnou hotovost – na kadeřnici, nákupy – ovoce, jogurty, minerálky, atd.
- dostatečné množství oblečení uzpůsobené délce pobytu a ročnímu období
- 3 pyžama (noční košile)
- 4 košile (halenky, bavlněná trička)
- 2 svetry (mikiny)
- 4 kalhoty (tepláky, sukně, zástěry)
- 1 oblečení pro slavnostnější příležitosti
- kabát (bunda), v zimě šála, čepice, rukavice
- vycházková obuv
- domácí obuv s pevnou patou
Osobní věci (prádlo, ručníky), je potřeba přivézt dva dny před nástupem z důvodu označení věcí štítky se jménem klienta.
Označení osobních věcí štítkem je zpoplatněno cenou 1 Kč/kus.
Celková cena za označení osobních věcí bude zahrnuta v prvním vyúčtování.
V případě, že nebude mít klient v den nástupu vše řádně připravené, nebude moct k pobytu nastoupit.